Port Dickson - Percutian yang tidak dijangka


"Minggu ni korang ada pegi mana-mana tak?" kakak hantar pesanan ringkas didalam group whatsapps- macam biasa, penghuninya cuma kami bertiga. 

Biasa kalau terima pesanan ringkas begini, jelmaan kakak sebagai pari-pari selalu muncul di depan mata - bertongkat ditangan - mempunyai sayap dibelakang, mesti ada sesuatu yang best nanti. 

Lebih-lebih lagi bila kakak cuma jawab : "Nanti lah akak beritahu, tengah servay tempat dulu".

=
=
=
=
=

Seperti yang dijangka, kakak ajak kami semua bercuti ke Port Dickson, bertahun juga tidak menjejakkan kaki ke sana. 

Esok(dua hari sebelum) dengan larian keriangan, melompat-lompat seperti di atas bulan(slow motion) - aku terus tukar tayar baru - sebab lain juga memang sudah tiba masa pun untuk tukar. Kali ini, aku memilih untuk memandu kapal terbang angkasa antik versi Star Wars(kalau duduk dalam, lajunya tak, tapi pening je lebih).

- nampak kan sama? -

- yang ini - aku... Kah!!! -

______________________________________________________________________

Tempat yang dipilih oleh kakak adalah Hotel Lexis Grand Hotel, Port Dickson. Boleh tahan juga cantik tempatnya. Sama bayaran ansuran sebuah rumah atau kereta untuk semalaman. Tapi jangan risau, percutian ditaja sepenuhnya. Hehehe.. marilah bergembira untuk manisan kekal sampai ke mati.


 -Hotel Lexis Grand Hotel, Port Dickson-

-View dari bilik, tingkat 8, jakun woooo -


-Kolam renang pun ada kat bawah, masa ni geram tengokkan budak-budak ni semua-

-gambar bersama "mem" kesayangan, yang bawah kecik tue muaz si ketot-

Bila tengokkan budak-budak ni semua mandi kolam, memang rasa geram tak le bawak bincang. Ha... macam biasalah, kita buat alasan - perut nak terberak, jom naik bilik- lagipun hari pun da nak senja masa ni.

ok!! Jom Naik

=
=
=




Geram sebab nak berendam jugalah. KAH! kat bilik pun ada kolam... jakun wooooo.. Patut kalau kolam macam ini - sedap berendam dalam air bela bucu kolam. Sigar kemam dibibir, sama macam movie mafia colombia "Esta Muerta - He`s Dead".

Tapi tengok manusia-manusia kecik yang menguasai kolam renang, kita jadi je la Utraman Ginga. Pun boleh.... hahaha. Janji puas.







Inilah sedikit pengkongsian dari kami, Benda-benda yang tidak dijangkakan mesti kene ingat sampai bila-bila, nak-nak benda yang melibatkan keluarga. Love u kak! Tq so much. Dengar-dengar gosip liar tahun depan, akak nak bawak kteorang ke Singapura. Tah betul ke x.. kite nantikan lah.


Next - maybe Johor. Insyallah




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Berjangkit

Rumah Sewa Melaka Tengah - PANGSAPURI PERTAM JAYA IDAMAN